bentebloks.reismee.nl

Fotoseries

Hieronder vind je een overzicht van alle fotoseries.

Summer School- holiday! ☀️

Inmiddels zijn de kindjes weer naar school en zit de vakantie erop. Wat ik stiekem niet zo heel erg vind. Want eerlijk is eerlijk, 7 weken 3 kindjes vermaken is wel even iets anders dan normaal hihi. Half januari kwam bregje op bezoek en hebben we samen verschillende mooie plekken van het Noordereiland bezocht. Zo begonnen we met een lang weekend naar de bay of islands; en vanaf daar deden we een day trip naar het noordelijkste puntje van het hele land. De week daarna mocht ik gewoon werken en hebben we wat leuke dingen met de kindjes gedaan. Gelukkig was ook het weekend daarna een lang weekend dus zijn Bregje en ik samen naar Rotorura gegaan. Ook hier hebben we verschillende mooie dingen gezien en gedaan. Een van de leukste dingen was toch wel de Redwoods Tree walk. Ondertussen is alles dus weer “normaal”. De oudste twee gaan weer naar school en ik ben thuis met Cohen. En dan is vanaf nu het aftellen wel een beetje begonnen, want op zaterdag 18 april vlieg ik namelijk naar huis. En daar kijk ik stiekem wel een beetje naar uit, ondanks dat ik echt nog niet moet denken aan het idee dat ik afscheid moet nemen van mijn lieve kleintjes hier. Maar nog genoeg leuke dingen tot die tijd. Zo gaan we eind februari met de hele familie naar wellington voor een bruiloft, en gaan we eind maart met het hele gezin een weekje naar Rarotonga (cook eilanden). Dankjewel voor alle lieve kaartjes/pakketjes die ik weer heb mogen ontvangen. Daar word ik (+ Taylor) nog elke keer super blij van, het is zo fijn om te zien dat zoveel mensen aan me denken. Nou tot over 2,5 maand allemaal!! Heel veel liefs ?

Queenstown!

Hoi Hoi! De afgelopen dagen verbleven Geert en ik samen in Queenstown. We sliepen hier in een heel fijn Motel en hebben veel mooie dingen mogen zien. De eerste twee dagen hadden we een auto gehuurd dus hadden we de mogelijkheid om wat dagtrips te doen. Zo gingen we de eerste dag naar Milford sound en zijn we op dag 2 naar het nationaal park Mount Aspiring gegaan. Ik heb al redelijk veel plekken in dit lang gezien, maar ik denk dat dit toch wel echt het aller mooiste is (tot nu toe). De overige 3 dagen hebben we alles rondom Queenstown zelf bekeken. Wat we precies allemaal gezien en gedaan hebben zie je op de foto’s ! Vanavond vliegen wij weer terug naar Auckland en dan mag ik maandag en dinsdag weer gewoon werken. Gelukkig is Geert nog een week hier ! Tot snel xxx

Christchurch !

Hallo allemaal! Inmiddels zijn we weer een aantal weken verder en heb ik weer heel veel leuke foto’s om te delen! Vorige week maandag kwam Geert aan in Auckland en vlogen we op woensdag naar Christchurch. De eerste twee dagen verbleven we met de hele familie in het vakantie huisje van oma. Nu zijn we alweer 4 dagen bij haar thuis en hebben wij het ontzettend naar ons zin. Deze mensen zijn super gastvrij en hebben ontzettend veel ruimte en wij hebben dus allemaal ons eigen plekje. De kindjes zijn inmiddels naar andere familie in christchurch, maar wij verblijven nog 2 dagen hier. Enjoy de foto's ! Heel veel liefs

Daar ben ik weer .....?✌?

Het is even geleden maar daar ben ik weer. Met een hele hoop verhalen en heel veel foto’s. Eerst een paar foto’s van Taylor haar verjaardag, zoals je ziet een echte mermaid party!! Dat zelfde weekend ging ik met Tess een nachtje weg naar Hamilton. Daar bezochten we onder andere de Hamilton Gardens. Ook vierde we Halloween, bezocht ik verschillende mooie watervallen en gingen we een weekendje kamperen. Dit alles is weer te zien op de foto’s !

Piha Kitekite Track

Afgelopen weekend ging ik met 4 andere meiden op ‘day trip’, we bezochten de mooie waterval in Piha !

Mijn eerste maand in Nieuw Zeeland! ?

Inmiddels zijn we twee weken verder en ben ik al meer dan een maand van huis weg. Ondanks dat het soms lastig is dat thuis alles ‘gewoon’ doorgaat en ik er niet kan zijn, gaan de dagen ontzettend snel en ben ik helemaal gewend aan het leven hier. Op dit moment is het schoolvakantie hier, wat betekend dat alle 3 de kids de hele dag thuis zijn en we leuke dingen kunnen doen. Zo gingen we afgelopen vrijdag met de bus naar de bibliotheek waar de kindjes een kijkje konden nemen in een politieauto. Ook gaan we regelmatig naar de speeltuintjes in de buurt, wat de kindjes heel erg leuk vinden. In mijn vrije tijd spreek ik regelmatig wat af met andere meiden hier in de buurt. Afgelopen weekend ging ik met Tess naar het eiland Waiheke. Hier kwamen we met de boot... eigenlijk doen we alles met de bus(of boot) hier. Dat werkt vrij makkelijk, gewoon zoals het in Nederland ook werkt. Wat dus ideaal voor ons is, zo kunnen we gemakkelijk verschillende plekken rondom Auckland zien. Auckland zelf is niet heel bijzonder. Het is een leuke stad, maar niet wauw. Voor die plekjes moet je vaak net wat verder reizen... zoals bijvoorbeeld naar het eiland. Nu ik de kindjes beter ken, en zij wat meer aan mij gewend zijn, ontdek ik ook de kanten die wat minder gezellig zijn. Want ook dit zijn normale kinders die ruzie maken en zo nu en dan ‘naughty’ zijn. Maar ook dat hoort er bij. En wanneer we daarna dan weer dansend in de kamer staan ben ik dat zo weer vergeten. Ik ben dan ook nog elke dag zo dankbaar voor het feit dat ik in dit gezin terecht ben gekomen. Ze laten hun waardering voor het werk wat ik doe ontzettend blijken, geven mij de vrije tijd die ik nodig heb en denken mee over mijn verblijf hier. Zo heb ik afgelopen week tickets geboekt naar het Zuidereiland, hier zullen Geert en ik samen kerst vieren, en ga ik volgende maand een weekendje met de familie mee kamperen ! Nogmaals een dikke merci voor iedereen die er is op de momenten dat het even wat minder gaat... want ook die momenten zijn er. Gelukkig is dat het allemaal waard wanneer ik thuis kom van een dagje weg, en de kindjes in bed op me wachten omdat ze me nog een knuffeltje willen geven. Ik ben voorlopig nog niet klaar hier en heb mega veel zin in alles wat nog gaat komen. Heel veel liefs!

Week 3!

Hoi hoi ! Weer een update vanaf de andere kant van de wereld! Deze week begon leuk, ik maakte samen met Tessa een wandeling bij ons hier in de buurt. Stukjes strand maar ook stukjes ‘park’. Dit gaat makkelijk op de dagen dat alleen Cohen thuis is, en toevallig was Tessa deze middag vrij, vandaar dat we samen konden gaan. Op de donderdag maakte ik klei met Taylor... waar ze vervolgens de hele middag mee speelde. Oh wat vind ze het leuk om me te helpen met vrijwel alles in de keuken. Zo maakte we op vrijdag bananen pannenkoekjes. En terwijl we deze opaten stond er een pakketje voor de deur!! Een pakketje met daarin echte hagelslag helemaal vanuit Nederland. Ik krijg regelmatig post vanuit Nederland wat zowel ik, maar zeker de kindjes erg leuk vinden... zo checken ze elke dag de brievenbus of er weer iets gebracht is. Op zaterdag ging ik met de familie naar het museum. Het is ontzettend leuk om zulke dingen met de familie te doen. Maar dan is het ook wel weer fijn om op de zondag er even tussen uit te gaan met Tessa. Afgelopen zondag bezochten we een leuk park samen.... al met al een leuke week weer. Ohja, en dankjewel voor alle lieve berichtjes/kaartjes die ik van iedereen krijg, kan ik ontzettend waarderen. Tot snel ! ?

Week 2! ?

Hoi allemaal! Mijn eerste echte werkweek zit erop! Ik heb het echt ontzettend naar mn zin. De kindjes zijn onwijs lief en het gezin doet erg hun best om mij te betrekken bij alles. Omdat Taylor op donderdag en vrijdag de hele dag thuis is, besloten we om donderdag middag naar een speeltuin in de buurt te gaan. Dat was makkelijker gezegd dan gedaan want in de buurt betekend hier een half uur berg op berg af lopen.... en dan ook nog is met twee kinderen in de wandelwagen. Gelukkig vonden we het uiteindelijk en hadden Taylor en Cohen de grootste lol. Leuk om te zien dat deze kinderen nog zo vrolijk worden van gewoon een speeltuintje, met een schommel, klimrek en glijbaan. Het is zo bijzonder dat een wandeling naar de speeltuin zo mooi kan zijn. Alles ziet er precies zo uit als op de plaatjes die je vind op internet. Ook maakte we nog een kleine wandeling op het strand waar de kindjes wederom erg van genieten. Op de dagen dat ik alleen Cohen thuis heb doen we (tot nu toe) rustig aan. Vaak slaapt hij nog twee keer op een dag, wat mij de gelegenheid geeft om wat wasjes te draaien en wat andere huishoudelijke dingen te doen. In het weekend ben ik vrij en mag ik doen wat ik wil, of ik ga iets met de familie doen, of ik ga er zelf op uit. Afgelopen zaterdag ging ik eerst mee naar de zwemles van de kids, bezochten we daarna de bank om een bankrekening te openen en kwamen we langs een Nederlands winkeltje dus kochten we daar wat lekkers uit nederland! Nou dat vinden de kids heeeeerlijk. Daarna ging ik er op uit met Tessa! Tessa is een meisje wat ook als au pair werkt bij een familie in Torbay. Op aanrader van mn hostmom bezochten we het stadje Takapuna, en ze was zelfs zo lief om ons daarheen te brengen! Deze middag hebben we gewoon wat rondgekeken en een rondje gemaakt in de shoppingmall. Uiteindelijk nog wat gegeten om vervolgens met de bus weer naar huis te gaan. Het was super fijn om even een middagje Nederlands te kunnen spreken en heel even zonder de kids te zijn. Ik ben nu wel 24/7 met ze, wat mega gezellig is, maar dan is het af en toe wel fijn om even zonder te zijn. Op zondagmiddag maakte ik met Mn gezin een leuke wandeling bij ons in de buurt. Van dit alles wat leuke foto’s hieronder, want plaatjes zeggen toch meer de woorden!?

Takapuna

Gister bezocht ik samen met Tessa het plaatsje Takapuna....

First week!

Hoooooooi!! Nou mijn eerste week zit erop hoor. Ik moet zeggen dat de vlucht hier naartoe me ontzettend mee viel, Ja het was lang, maar daar had ik me wel op ingesteld. De eerste paar dagen verbleef ik in een hotel voor de oriëntatie. Hier kregen we wat uitleg over een bankrekening, een nieuw telefoonnummer etc etc... deze dagen duurde vrij lang aangezien ik behoorlijk last had van een jetlag. Gelukkig kwam mijn hostmom, samen met de jongste, me op vrijdag middag ophalen in het hotel. Eenmaal thuis aangekomen voelde het gelijk goed, een super lieve familie waar ik me meteen heel welkom voelde. Het weekend bestond vooral uit kennis maken en een beetje bijkomen. Ze waren zelfs zo lief om me al een mooi stukje van het land te laten zien... op zondag ochtend maakte we een uitstapje naar een heel mooi plekje bij ons in de buurt. En maandag was het dan toch echt tijd voor de eerste ‘werk’ dag. Gelukkig was mn hostmom deze dag nog vrij, zodat we het samen konden doen. Ik breng de middelste op Ma,di en woe naar de peuterspeelzaal en ben dan overdag alleen met de jongste. Op do en vrij is ze thuis dus zijn we gezellig met zn drietjes. De oudste gaat elke dag naar school en komt rond 3u thuis met de bus. Deze eerste paar dagen bevielen dus prima... benieuwd naar wat komen gaat. Ik hou jullie op de hoogte!! Hierbij wat foto’s zodat jullie een beetje een indruk krijgen van hoe het hier is!